Vrijdag & zaterdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Mia en Els Hodiamont - WaarBenJij.nu Vrijdag & zaterdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Mia en Els Hodiamont - WaarBenJij.nu

Vrijdag & zaterdag

Door: Hans en Julien

Blijf op de hoogte en volg Mia en Els

14 September 2008 | Frankrijk, Parijs

Vrijdag 12-09) hebben Els en Mia, na 93 km (!) afgelegd te hebben,
de plaats Benoit Bourg bereikt (op de kaart vind ik enkel: St. Benoit,
direkt onder Poitiers. Poitiers vonden zij een smerige plaats waar je maar beter snel doorheen
kunt gaan, helemaal niet relaxed.

Gisteren (13-09) hebben de dames de rekordafstand van 120 km (!)
afgelegd en zijn uiteindelijk terecht gekomen in St. Jean-d'Angely.
Vandaag zijn zij van plan het even wat rustiger aan te doen door de
stad Saintes te bezoeken en daar even te chillen.

Het regelen van een overnachting lukte nog niet zo een-twee-drie.
Er was nergens een camping en na lang zoeken vonden zij een gite: VOL.
De eigenaar gaf aan dat er in de buurt drie bruiloften waren en zodoende
andere plekken ook waren vol geboekt. Hij was echter zo vriendelijk voor
hen een belletje te plegen naar een gite in een plaats 20 km verderop.
(Poeh, poeh, moet dat nou? Wij hebben er al 100 km opzitten).
Daar aangekomen bleek de reservering een schot in de roos te zijn.
Het waren de laatste twee slaapplaatsen!
Douchen, een heerlijk 3-gangen-menu en daarna slaapje doen als roosjes.

----

P.S. Klik op http://miaenels.waarbenjij.nu/index.php?page=videos

Voor 2 video's van het vertrek van Mia en Els inmiddels alweer 2 weken geleden.

----

Even een "technische" mededeling. de link naar Google Maps groeit ondertussen zo snel qua lengte dat het plaatsen hiervan niet meer heel fraai wordt. Ik (Julien) houd deze nu geïntegreerd op mijn website
bij echter daar moet ik qua inhoud nog eea aan verbeteren. Een voorlopige versie met iig de volledig ge-updte kaart EN EXTRA FOTO'S is te vinden op www.erens.info. Groeten Julien.

• 14 September 2008 - 17:41

Leon Theunissen:

Nou ik doe het jullie niet na hoor, 120 Km fietsen in een dag, petje af. Ik ga morgen naar het Maria genade-oord Kevelaer net over de grens bij Venlo, en ik zal daar voor jullie een kaars branden, dat jullie heelhuids en gezond op jullie eindbestemming aan mogen komen.
    Groetjes Leon.

• 14 September 2008 - 19:00

Gisela:

Jakkes, 120 km en dan nog eens 20 erachteraan......pfff. Wat een uithoudingsvermogen dames!!!! Even goed uitrusten en dan weer er tegen aan. Goed weer en een goede rit voor morgen.
    Groetjes Gisela

• 15 September 2008 - 07:07

Helly:

Hallo dames hier ben ik dan heel knap van jullie maar ik hoop ook dat jullie weer goed uitgerust veder kunnen gaan want 120 kilometers is niet niks hoor toi toi toi goede reis rn de groetjes van Cor en Helly

• 15 September 2008 - 09:48

Marlies K.:

Hallo Mia en Els

• 15 September 2008 - 17:23

Roger Tummers:

Hallo Mia en Els,
    Een geweldige onderneming: vanaf je woonplaats helemaal naar Santiago. Super!

Dinsdag 16 september vertrekken wij voor onze kleine voettocht naar Santiago. Vertekpunt St-Jean-Pied-de-port.
    Vergeleken met jullie avontuur stelt dat niet zo veel voor.

Als jullie reis zo voorspoedig blijft gaan, zullen jullie ons over ongeveer een weekje inhalen. Wie weet treffen we ons. Zou toch wel heel apart zijn.

Een heel voorspoedige en inspirende reis gewenst en veel mooie en onvergetelijke ervaringen,

Roger (collega van Hans) en Simone.

• 16 September 2008 - 06:23

Mariet Augenbroe:

Nou , nou 120 km is niet niks!!!Petje af hoor.
    Wij hebben dit ook meegemaakt en weten hoe het voelt!!!
    Doe rustig aan en laat vaker een plaats reserveren vooral in de weekenden kan dat een grote uitkomst bieden.
    Dit is een bekend gegeven bij pelgrimgangers.
    Veel zon en mooie wegen , blijf gezond en goedlachs, liefs Mariet.

• 16 September 2008 - 07:56

Liesbeth En Ben:

Ha Mia en Els, ik begrijp dat jullie alle opbeurende reacties maar zelden zelf kunnen lezen. Toch even een berichtje uit het Utrechtse. Terwijl jullie door het Franse land snellen, ben ik gisteren met de 'dansconditie' begonnen. Voor 35+, let wel, leek me een goed begin. De buikspieren kregen de nodige aandacht, evenals de bovenbenen. De 120 km met bagage zal ik echter nog niet halen. Wat zullen jullie bij terugkomst een stalen kabels als bovenbeenspieren hebben. Naast alle andere belevenissen toch een leuke bijkomstigheid, niet? Veel plezier weer! Groeten van Ben & Liesbeth

• 16 September 2008 - 10:05

Véronique:

Wowie, 120km! Fantastisch!
    Als het zo door gaat met het tempo kunnen jullie nog wel drie weken rusten in Santiago, en genieten van de Spaanse keuken! Mijn training met jullie heeft wel wat vruchten af geworpen, ik heb namenlijk de 285 km kunnen volbrengen! Helaas was er erg veel regen en de hele dag hadden we tegenwind, bah! Helaas stond er niet z'n heerlijk maaltje voor ons klaar na de fietstocht, zoals bij jullie in de heerlijke restaurantjes en gites die we hebben aangedaan.
    Courage!!!!
    Véronique

• 16 September 2008 - 11:47

Chantal Crutsen :

Hallo dames ,ik vind het hartstikke knap hoe het gaat met jullie .
    Zou het jullie niet nadoen, veel succes voor de verdere kilometers!!!