Druppels in Orleans - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Mia en Els Hodiamont - WaarBenJij.nu Druppels in Orleans - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Mia en Els Hodiamont - WaarBenJij.nu

Druppels in Orleans

Door: Mia en Els

Blijf op de hoogte en volg Mia en Els

09 September 2008 | Frankrijk, Orléans

Na veel pogingen te hebben ondernomen om een internet cafe te vinden, is het nu eindelijk gelukt inhet regenachtige Orleans.

Het gaat uitstekend met ons, de kilometers vliegen voorbij in de prachtige landerijen en bossen van Orleans. Het bemachtigen van stenpels gaat redelijk vlot, in bijna ieder dorp is voor het middag uur een stempel te benachtigen.

Het gegiste druivensap doet wonderen voor onze spieren en het moraal, met een lach op ons gezicht vliegen we door Frankrijk, en door de magnesium/cranbarry poedertjes zien we er ook nog acceptable uit, maar de geur daarintegen.....

Vanavond gaan we weer opzoek naar Gite, om Véronique ook te laten proeven van het goede leven hier in het Zuiden.

De fietsen doen het super, maar de tent daarintegen vertoont wat mankementen; er zijn al twee stokken gebroken, maar met wat kunst en vliegwerk kunnen we dit tot nu toe nog oplossen, maar we moeten nu snel opzoek naar nieuwe tent stokken.

Gisteren hebben we twee jongens ontmoet die een fiets trip van aan jaar gaan maken 'Tour du Monde', dus het kan steeds gekker!

We worden onderweg vaak benoedigd met 'Bon Courage'

Het is heerlijk dat véronique een paar dagen bij ons is, om gezellig samen te klessebessen.....en te fietsen natuurlijk!!!!

We voegen een paar foto's bij van de tour tot nu toe, om jullie een beetje te laten meegenieten van onze mooie momenten. Omdat we heel weinig mogelijkheden hebben om een berichtje te zetten op onze site, houdt Julien voor ons de site up to date.

A bientot et au revoir!!!!

Mia, Els en Véronique

• 09 September 2008 - 14:38

Mariet:

Live els, mia en veronigue,ben super trots op jullie dat het zo goed gaat en jullie door Frankrijk vliegen!!!
    Het liefst zou ik met jullie meevliegen om alles mee te beleven.
    Jullie genieten optimaal en dat hebben jullie verdiend.Hopelijk hebben jullie vlug een nieuwe tent die de hele reis doorstaat!!
    Ben weer thuis en heb de uurtjes die ik in lourdes tekort geslapen heb door werk en natuurlijk de gezelligheid op terras weer ingehaald.
    Blijf genieten wij doen dat met jullie mee.
    gros bisous.

• 09 September 2008 - 16:23

Helly:

Hallo dames.
    Alweer de nodige kilometers er op zitten en wat jammer de tentstokken daar moet je natuurlijk wel voorzichtig mee omgaan en zeker als jullie nog zolang moeten gaan. En ik zou ook zeggen neem maar genoeg fietamines en minerales zodat jullie je reis kunnen afmaken ben trots op jullie ik doe het jullie niet na hoor.Wens jullie heel veel succes en tot het volgende bericht. TOI TOI TOI TOI gr. Cor en Helly

• 09 September 2008 - 17:09

Marianne En Loek:

Hallo jullie drie,

We zien dat de tocht voortvarend verloopt.In de verte zullen jullie al zeker de contouren van Spanje ontdekken. Dus nog even en dan de bergetappes!
    Hier is niets veranderd!Nog geen opa en oma!!
    Veel succes op jullie tocht.
    Marianne en Loek.

• 09 September 2008 - 19:37

Math En Urs:

Hallo Mia,Els en Veronique

wij hebben net een mail geplaats alleen verkeerd wij hebben hem nog bij Toury geplaats terwijl wij hem nu bij Orleans moesten plaatsen. dus ga voor onze mail te lezen even terug naar Toury natuurlijk niet met de fiets hahaha maar met deze site.
    Groetjes De Hodiamontjes

• 09 September 2008 - 19:37

Denise En Dimitri:

Bon Courage! Ook van ons! Nu al Parijs voorbij!?!? Leuk om te lezen dat alles voorspoedig gaat, op een paar tentstokken na. Duik eens een hypermarche in, die hebben alles.
    Laat de wijn jullie goed smaken en geniet van wat nog komen gaat!

We zien jullie de 17e oktober; gaan jullie zeker halen in dit tempo!

Groeten van D en D

• 10 September 2008 - 04:00

Simone:

He Mam & tante Els,

We zijn de afgelopen twee dagen op en neer naar parijs gelopen, hebben onder de eifeltoren gestaan. En het vrijheidsbeeld en de piramirde van Cheops. Hi hi snappen jullie hem al; jep Las Vegas :)
    Parijs is reeds geweest nu op weg naar spanje zullen we maar zeggen!
    Succes en zet hem op!
    -XXX- Bas & Simone

• 10 September 2008 - 13:32

Danielle:

Hallo Mia en Els
    Het gaat jullie goed lees ik al. nog veel geluk maar weer.

gr Danielle

• 10 September 2008 - 14:14

Gisela:

Hoi mia en els en veronique,
    Ik krijg de laatste foto's niet door. Dat komt nog wel. Het schiet ontzettend vlug op met jullie. Leuk dat er nu een bericht van jullie zelf is gekomen. Het is toch wel meegenomen dat de fietsen het perfekt doen, want dat kunnen jullie wel gebruiken.
    succes weer voor de volgende trip.
    Gr Gisela